Βιογραφικό Επιστημονικού Διευθυντή

Ο Βασίλης Σακκάς είναι Διδάκτωρ Ψυχολογίας με ειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες και τα προβλήματα των παιδιών, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, με μετεκπαιδεύσεις και πολύχρονη εμπειρία στην Αγωγή και την Ειδική Αγωγή, Κοινωνιολόγος και πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Σ.Ε.Κ. του Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.

Διετέλεσε Επιστημονικός Συνεργάτης του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών-Μ.Δ.Δ.Ε., του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (πρώην ΣΕΛΕΤΕ), διδάσκοντας μαθήματα Ψυχολογίας, Παιδαγωγικής, Μαθησιακών Δυσκολιών, Αντισταθμιστικής Αγωγής, Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης, Επικοινωνίας και Έρευνας και επιμορφωτής στην Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚ).

Έχει πλούσιο επιστημονικό, διδακτικό και συγγραφικό έργο.

Έχει παρακολουθήσει πλήθος επιμορφώσεων μακράς διάρκειας, όπως «Γλωσσικό Πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ για παιδιά με αυτισμό ή νοητική υστέρηση», «Μαθήματα νοηματικής γλώσσας», «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής & των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση», «Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων από εκπαιδευτικούς», «Χρήση εποπτικών και οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας», Μουσική στο Εθνικό Ωδείο, Πρώτες Βοήθειες στη Σχολή Εθελοντών Σαμαρειτών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού κ.ά.

Σε συνεργασία με τον Δρ. Τάσο Λαδιά, δημιούργησαν εφαρμογή πολυμέσων επικοινωνίας με σύμβολα για άτομα με σοβαρά προβλήματα προφορικής ή/και γραπτής επικοινωνίας και ιδιαίτερα για άτομα με διάχυτη εξελικτική διαταραχή (αυτιστικό φάσμα) ή νοητική καθυστέρηση «γράφοντας με MAKATON».

Εκτός από την πολυετή θητεία του σε δημόσια δημοτικά σχολεία και Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, διετέλεσε Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων και Διευθυντής Εκπαίδευσης της Δ/νσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας (των 320 περίπου σχολικών μονάδων στους 8 Δήμους της Δυτικής Αθήνας), Πρόεδρος του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) της ίδιας Διεύθυνσης, Σύνδεσμος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφοριών για την εκπαίδευση «Ευρυδίκη», Υπεύθυνος Επόπτης Κέντρων Υποστηρικτικής Μελέτης (Κ.Υ.Μ.), Πρόεδρος του Συλλόγου Μετεκπαιδευμένων στο Μ.Δ.Δ.Ε., Εξωτερικός Αξιολογητής Ευρωπαϊκού Προγράμματος στο ΚΕΚ του Ιδρύματος για το Παιδί «Η Παμμακάριστος» και Διευθυντής στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Αιγάλεω.

Έχει διδάξει επίσης σε προγράμματα αλφαβητισμού τσιγγάνων, ενηλίκων και παιδιών της Λαϊκής Επιμόρφωσης, στη Σχολή Εκπαίδευσης Ανωτέρων κατασκηνωτικών Στελεχών του Κ.Κ.Ο.Ν. (Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας), στο ΙΕΚΕΚ (Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Συνοδών ΑμΕΑ), στο Ι.Ε.Κ. Περιστερίου, στο Ι.Ε.Κ. του Ε.Κ.Α.Β., στο Κ.Ε.Κ. Χαϊδαρίου κ.ά.

Είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Δημοτικού Ελεύθερου Πανεπιστημίου Περιστερίου και εθελοντής επιμορφωτής από την έναρξή του μέχρι σήμερα (10 χρόνια), με θέματα ψυχολογικά, παιδαγωγικά και κοινωνιολογικά.

Έχει διατελέσει Συντονιστής (Αρχηγός) σε κατασκηνώσεις παιδιών σχολικής και προεφηβικής ηλικίας και σε κατασκηνωτικά προγράμματα ατόμων με ειδικές ανάγκες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.

Ασχολείται συστηματικά με τη ζωγραφική και έχει εκθέσει έργα ζωγραφικής σε δυο ατομικές εκθέσεις και πολλές ομαδικές. Ασχολείται επίσης με την ποίηση και γενικότερα τη λογοτεχνία, έχει εκδώσει ποιητική συλλογή από τις εκδόσεις "Παπαζήση" το 1997 με τίτλο: "Άνοιξη και Χειμώνας ή επειδή αγαπώ ακόμα…" και έχει βραβευτεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Έχει συγγράψει θεατρικά έργα και επιμελήθηκε παραστάσεις.

Για την ανιδιοτελή επιστημονική, λογοτεχνική και κοινωνική προσφορά του έχει δεχθεί επίσημες ευχαριστίες από το Σύλλογο «Το Χαμόγελο του παιδιού», από Συλλόγους Γονέων, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων & Κηδεμόνων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.Μ.Ε.Α.), από την Πρόεδρο της Σοροπτιμιστικής Ένωσης Ελλάδος, από την Πρόεδρο του «Ιδρύματος για το Παιδί και την Οικογένεια», από την Υγειονομική Σχολή Αθηνών, από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Οικογενειών για την Ψυχική Υγεία, από το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, από το Δήμαρχο Περιστερίου και άλλους Δημάρχους και Αντιδημάρχους, από Προϊσταμένους και Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σχολικούς Συμβούλους και Συντονιστές Εκπαίδευσης, από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, τον ΑΣΔΑ, το πολιτιστικό περιοδικό «ΕΝΝΕΑΔΑ» κ.ά.

Συνεχίζει να δραστηριοποιείται εκτός από την επιστημονική εποπτεία και καθοδήγηση της ομάδας του «Εξελίσσειν», επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς, ειδικούς και γονείς, διδάσκοντας στο Δημοτικό Πανεπιστήμιο Περιστερίου και όπου αλλού καλείται και ταυτόχρονα συνεχίζει τη συγγραφή και τις άλλες του δραστηριότητες.

Έχει συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια, συνέδρια και ημερίδες επιστημονικής, κοινωνικής και πολιτιστικής θεματολογίας και έχει κάνει εισηγήσεις για εκπαιδευτικά, ψυχολογικά, παιδαγωγικά, ερευνητικά και κοινωνικά θέματα. Έχουν δημοσιευτεί άρθρα του σε βιβλία και περιοδικά επιστημονικού, πολιτιστικού και λογοτεχνικού περιεχομένου καθώς και σε εφημερίδες.

Βιβλία που κυκλοφόρησαν από εκδοτικούς οίκους:
«ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» (εκδόσεις Ατραπός), «ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» (εκδόσεις Ατραπός), «ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ 2004» (εκδόσεις Ατραπός), «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, (ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ» (εκδόσεις Ατραπός), «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ», σχολικό βοήθημα (εκδόσεις Ελληνοεκδοτική).

Βιβλία που κυκλοφόρησαν ως αυτοέκδοση:
«ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ» (βοήθημα για σπουδαστές ΙΕΚ, ΚΕΚ κ.ά.), «ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ», (βοήθημα για επιμορφούμενους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς), «ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ», (βοήθημα για τους Μετεκπαιδευομένους Εκπαιδευτικούς στο Μ.Δ.Δ.Ε. του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ. Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών), «ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ (ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ) ΑΝΑΓΚΕΣ», «Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ», «Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ» (παραμύθι και θεατρικό για παιδιά), «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ-ΘΕΟΓΟΝΙΑ» (παιδικό θεατρικό έργο, που παίχτηκε σε πολλά σχολεία).

Ενδεικτικά άρθρα που δημοσιεύτηκαν σε βιβλία πρακτικών συνεδρίων, επιστημονικές εκδόσεις, επιστημονικά περιοδικά κ.λπ.:
«Σχολική επιτυχία και αποτυχία», «Οικογένεια και δυσκολίες στη μάθηση», «Η διαφορετικότητα στην εκπαίδευση», «Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», «Κατασκηνώσεις ΑμΕΑ», «Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Αιγάλεω», «Οικονομικές ανισότητες και δυσκολίες στη μάθηση», «Το Ολοήμερο Σχολείο», «Οι κωφοί στην Ελλάδα: η αναγκαιότητα για ενδυνάμωση μιας γλωσσικής μειονότητας» κ.ά.

Ενδεικτικά θέματα εισηγήσεων που παρουσιάστηκαν σε διεθνή, πανευρωπαϊκά ή πανελλήνια συνέδρια:
«Η διαφορετικότητα στην εκπαίδευση», «Η κριτική και δημιουργική σκέψη στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκεςδυνατότητες», «Εκτιμήσεις, απόψεις και γνώμες γονιών και παιδιών για κοινωνιοψυχολογικά χαρακτηριστικά της οικογένειας σε σχέση με τη σχολική επίδοση των παιδιών», «Ανάλυση δεδομένων της έρευνας για τις Μαθησιακές Δυσκολίες και την Οικογένεια», «Αποδόσεις της σχολικής αποτυχίας και επιτυχίας από μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης δημοτικού και τους γονείς τους», «Οικονομικές ανισότητες και δυσκολίες στη μάθηση», «Οικογενειακό περιβάλλον και σχολική αποτυχία», «Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Κατασκηνώσεις ΑμΕΑ» κ.ά.

Ενδεικτικά θέματα εισηγήσεων που παρουσιάστηκαν σε επιμορφώσεις του Υπουργείου Παιδείας, Εκπαιδευτικών Συλλόγων και Ενώσεων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες:
«Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία», «Η διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο», «Οργάνωση και Διοικητική Στήριξη του Ολοήμερου. Εμπειρίες και Προοπτικές», «Η εφαρμογή του Προγράμματος Ολοήμερου Σχολείου», «Ο ρόλος και το έργο του εκπαιδευτικού», «Κατασκηνώσεις Ατόμων με ειδικές Ανάγκες και δυνατότητες μικτών κατασκηνώσεων», «Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάδειξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες», «Προσκοπισμός και ΑμΕΑ στη σημερινή κοινωνία», «Θέματα Ειδικής Αγωγής και κατασκηνωτικής συμπεριφοράς», «Η σημασία της εγρήγορσης στις μαθησιακές διαδικασίες» κ.ά.

Η θεματολογία του πλήθους εισηγήσεων της τελευταίας 20ετίας (2000-2020) σχετίζεται κυρίως με την Ειδική Αγωγή, την Ψυχολογία, την Παιδαγωγική και την Κοινωνιολογία. Οι ημερίδες, τα σεμινάρια, οι εισηγήσεις κ.λπ. διοργανώνονται από συλλόγους γονέων ή/και εκπαιδευτικών, ιδιωτικούς και δημόσιους επιμορφωτικούς φορείς, δήμους, οργανώσεις κ.λπ. και συνήθως μετά την παρουσίαση του θέματος ακολουθεί διάλογος και ερωταπαντήσεις σε ποικίλα ερωτήματα και προβληματισμούς των παρευρισκομένων.

Ενδεικτικά θέματα εισηγήσεων από το πλήθος που παρουσιάστηκαν σε δεκάδες επιμορφωτικές ενημερωτικές συναντήσεις γονιών, εκπαιδευτικών και ειδικών:
«Πώς μπορούμε να οδηγήσουμε τα παιδιά μας στη σχολική επιτυχία», «Παιδί – σχολείο οικογένεια», «Μαθησιακές Δυσκολίες», «Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το άγχος των εξετάσεων», «Δυσλεξία», «Βιβλιοφιλία», «Η συμβολή των γονιών στις διαδικασίες μάθησης και συμπεριφοράς των παιδιών», «Περιπτώσεις σωματικής, ψυχολογικής και σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών και τρόποι αποτελεσματικής προστασίας και αντιμετώπισης», «Πως διαμορφώνονται οι συμπεριφορές των παιδιών και τρόποι παρέμβασης», «Αποτελεσματικοί τρόποι μάθησης», «Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, αναγνώριση, συμπτώματα και αντιμετώπιση στο σχολείο», «Όρια και συμπεριφορά των παιδιών», «Σχολική ετοιμότητα», «ανάπτυξη λόγου», «Μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο», «Διαχείριση Συγκρούσεων», «Διαδίκτυο. Χρήση και κατάχρηση», «Κοινωνικοσυναισθηματική Ανάπτυξη Νηπίων», «Ανακαλύπτοντας την Προσωπικότητά μας», «Σχέσεις εφήβων και γονιών», «Διαχείριση θυμού και άλλων αρνητικών συναισθημάτων», «Φόβοι και φοβίες», «Στάσεις, συμπεριφορές και αντιδράσεις», «Κατηγοριοποίηση», «Δημιουργική μελέτη παιδιών στο σπίτι», «Επιπτώσεις της κρίσης σε επίδοση και συμπεριφορά», «Κοινωνικές αποδόσεις», «Σχολικός εκφοβισμός και βία», «Διαπροσωπικές Σχέσεις» κ.ά.

  Επιστροφή

Κάντε εγγραφή στην Ηλεκτρονική μας Πλατφόρμα

Χρησιμοποιήστε τώρα όλες τις δυνατότητες της τηλεκπαίδευσης και επωφεληθείτε από αυτές.

Εγγραφή

ή

Επικοινωνία