Η εργοθεραπεία αναπτύσσει την αδρή και τη λεπτή κινητικότητα των παιδιών, την προσοχή, τη μνήμη και την παρατηρητικότητά τους, τους μαθαίνει βασικές δεξιότητες και γνώσεις για την καθημερινή ζωή και το σχολείο και διευκολύνει την επίλυση σχετικών προβλημάτων

Με την εργοθεραπεία το παιδί, μέσα από κατάλληλα παιχνίδια και σκόπιμες δραστηριότητες, αναπτύσσει την αδρή και τη λεπτή του κινητικότητα, την προσοχή, τη μνήμη και την παρατηρητικότητά του και μαθαίνει βασικές δεξιότητες και γνώσεις για την καθημερινή του ζωή και το σχολείο. Η διαδικασία της παρέμβασης αρχίζει με την αξιολόγηση και ολοκληρώνεται με την επίτευξη των στόχων που έχουν προαποφασιστεί και την επιτυχία του εξατομικευμένου προγράμματος που έχει επιλεγεί.


Με την εργοθεραπεία βελτιώνονται και ενισχύονται βασικές γνωστικές λειτουργίες και δεξιότητες, όπως η προσοχή, η παρατηρητικότητα, η μνήμη, ο χωροχρονικός προσανατολισμός, ο οπτικοκινητικός συντονισμός, η γραφοκινητικότητα, η ισορροπία κ.λπ. προετοιμάζοντας το παιδί για το σχολείο ή διευκολύνοντας την ακαδημαϊκή του και γενικότερη πορεία.


Χρησιμοποιεί ποικιλία μέσων και υλικών για να είναι η παρέμβαση αποτελεσματική αλλά και ευχάριστη και ελκυστική για το παιδί (χαρτιά, ψαλίδια, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, δακτυλομπογιές, κηρομπογιές, κόλλες, πινέλα, χάντρες, κουβαρίστρες, κλωστές, κορδόνια, επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ, εκπαιδευτικό υλικό, Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, στεφάνια, δοκούς ισορροπίας, μπάλες, κορίνες κ.ά.)


Η εργοθεραπεία ενδείκνυται για παιδιά που έχουν δυσκολίες στη λεπτή ή/και αδρή κινητικότητα, γραφοκινητική ανωριμότητα, διάσπαση προσοχής ή/και υπερκινητικότητα, προβλήματα χωροχρονικού προσανατολισμού ή οπτικοκινητικού συντονισμού και άλλα.


Η εργοθεραπευτική παρέμβαση συνήθως εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ολιστικής θεραπευτικής αντιμετώπισης των προβλημάτων, είτε άμεσα (ταυτόχρονη συντονισμένη παρέμβαση πολλών ειδικών) είτε έμμεσα (μόνο εργοθεραπευτική παρέμβαση στο παιδί με υποστηρικτική, εποπτική και συμβουλευτική παρέμβαση άλλων ειδικών)


Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε…